Un tast de crítiques


A l'AVUI CULTURA de 1992, el crític literari Andreu Sotorra fa una crítica de tres títols alhora: Como brilla el mar, de la col·lecció Nana Bunilda, El gat, el taxidermista i el nord-americà, i Els cabells de la senyora Bruna, que titula. La narrativa d'un eficaç tàndem creatiu

De Com brilla el mar, escriu: Un dels més interessants treballs literaris conjunts ha estat la creació de la Nana Bunilda, un personatge que encaterina grans i petits, una fada-bruixa que transforma els malsons dels infants en xocolata i que ha tingut continuïtat en una sèrie de televisió. Però si la idea del relat és una troballa, la definició plàstica és d'un impacte poètic dels que fan època. [...] demostra que és el pintor de l'atmosfera, de l'aire, que aconsegueix aplicant la síntesi argumental al màxim, un misteri fàcil d'entendre perquè potser tothom l'ha somiat [...] amb un argument que té com a centre d'interès la platja, amb la mateixa honestedat artesanal, tant pel que fa al text com a les imatges.

D'El gat, el taxidermista i el nord-americà: ...i s'autoretrata en diverses èpoques de la seva vida tot conferint als dibuixos un desordre creatiu completament organitzat i que comuniquen amb tota vivacitat el caos quotidià d'aquest món mític».

I d'Els cabells de la senyora Bruna: Una delícia de conte remenut. [...] Il·lustracions fetes com un esbós tremoladís amb una delicada expressió de llums i que els traços solts i decidits de les quals representen textures, pelatges i superfícies i que produeixen la sensació d'un desgavell plàcid. Cadascú en el seu art, tant Mercè Company com Agustí Asensio, tenen facilitat narrativa i transmeten la seva diversa interpretació de la realitat amb un tractament essencial, del tot creïble.

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar